A szolgáltató és a fogyasztó* között létrejött szerződések esetében: a szolgáltató a kötelező jótállást az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és annak mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkekre vállalja.
*Ptk. 8:1. § 3. fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
A jótállás időtartama:
- 2 év: 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén**
- 3 év: 250 000 forint eladási ár felett**
A határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
- A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt Ön a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
**A határidők elmulasztása ebben az esetben nem jár jogvesztéssel.
A jótállási határidő a fogyasztási cikknek az Ön részére történő átadás vagy üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha Ön a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezi üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
**A jótállási idők tekintetében a jótállási jegyen szereplő információk a mindenkor irányadók.
A jótállási igény érvényesítése:
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, kivéve, ha a szolgáltató a jótállási jegyet nem bocsátotta az Ön rendelkezésére, amely esetben a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot (számlát vagy nyugtát; előzőekben és a továbbiakban egységesen: „bizonylat”) a szolgáltató részére Ön bemutatja, ebben az esetben a jótállásból eredő jogok a bizonylattal érvényesíthetőek. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegynek az Ön rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. Ön a jótállás iránti igényét választása szerint a Vodafone székhelyén, bármely márka- vagy viszonteladói üzletében és a Vodafone által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A további átvevőhelyek és gyártók márkaszervizeinek listája a Vodafone honlapján: www.vodafone.hu is megtalálható.
Ön a jótállás alapján jogosult:
- kijavítást kérni
- kicserélést
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását kérni
- elállni
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Kijavítás, kicserélés, visszatérítés:
- Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, az Ön eltérő rendelkezése hiányában a szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a szolgáltató köteles az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül az Ön részére visszatéríteni.
- Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - az Ön eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha Ön nem igényli a vételár arányos leszállítását, a szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a szolgáltató köteles az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül az Ön részére visszatéríteni.
- A szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a szolgáltató Önt tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás az Ön előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy az Ön általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
- Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény szolgáltató részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, - az Ön eltérő rendelkezése hiányában - a szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a szolgáltató köteles az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a 30 napos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül az Ön részére visszatéríteni.
A szolgáltató a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért.
Kérjük, hogy mindenkor vegye figyelembe a jótállási jegyen szereplő információkat, feltételeket!
Tájékoztató a jótállásról
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Ön hibás teljesítés esetén a Vodafone által kiállított jótállási jegy alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?
A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.
Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?
Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését.
Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén
- 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.
Önt milyen jogok és milyen határidőben illetik meg, ha a jótállás önkéntes vállaláson alapul?
Ön a 10 000 forintot el nem érő, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú Mellékletében felsorolt fogyasztási cikk esetén két éves határidőn belül gyakorolhatja jótállási jogait.
Milyen feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények:
A jótállásból eredő jogait Ön a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Ön az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.
Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.