Adatkezelési tájékoztató a Vodafone Easy Rider alkalmazással összefüggő személyes adatok kezeléséről
Nagyra értékeljük belénk vetett bizalmát, és elkötelezettek vagyunk az Ön személyes adatainak védelme iránt. A Vodafone Magyarország Zrt. az adatvédelmet, az adatbiztonságot és a mindenkori adatvédelemre vonatkozó jogszabályoknak való megfelelést kiemelt figyelemmel kezeli.
Jelen adatkezelési tájékoztató azt írja le, hogy milyen célból, és hogyan kezeljük és védjük az Ön személyes adatait az Easy Rider alkalmazással összefüggésben, tájékoztatja Önt az érintetti jogairól, és arról, hogyan léphet kapcsolatba velünk, ha kérdése, észrevétele vagy panasza van személyes adatai kezelésével kapcsolatban.
Jelen adatkezelési tájékoztató a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 rendelet (Általános adatvédelmi rendelet vagy GDPR) és az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és egyéb adatvédelmi tárgyú jogszabályok rendelkezései alapján és figyelembevételével készült.
Amennyiben a Felhasználó úgy dönt, hogy letölti és igénybe veszi az Easy Rider alkalmazást (továbbiakban: Alkalmazás), a regisztráció során el kell fogadnia a Felhasználási Feltételeket, és tudomásul kell vennie az Adatkezelési Tájékoztatót is.
I. Az adatkezelő
Adatkezelő neve: Vodafone Magyarország Távközlési Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: Vodafone vagy adatkezelő)
Székhely: 1096 Budapest, Lechner Ödön fasor 6.
Cégjegyzékszám: 01-10-044159
Adószám: 11895927-2-44
Honlap: https://www.vodafone.hu/magyar
II. A kezelt személyes adatok köre, az adatkezelés jogalapja, célja és időtartama
A Vodafone a jelen tájékoztatóban érintett adatkezelés kapcsán a Felhasználó alábbiakban felsorolt személyes adatait az itt megjelölt célból, jogalappal és határidőig kezeli.
Kezelt személyes adatok | Adatkezelés célja | Adatkezelés jogalapja | Adatkezelés időtartama |
a) mobil hívószám (MSISDN) b) Felhasználó azonosítója (Account ID) c) kimenő SMS d) parkolás adatai (zóna, jármű forgalmi rendszáma, mobil hívószám, parkolás kezdete és vége, időtartama, ára, kényelmi díja) e) gyakran használt és mentett járművek adatai (jármű típusa, rendszáma, felségjele) f) matrica adatai (típus, jármű forgalmi rendszáma, matrica száma, ára, kényelmi díja, mobil hívószám) | Alkalmazással összefüggő online szolgáltatások nyújtása céljából | A szerződés teljesítéséhez szükséges - GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja | |
GPS helymeghatározási adat – parkolás indításához | A GPS helymeghatározási adat segíti a Felhasználót a helymeghatározásban és a parkolási zóna meghatározásában. | A Felhasználó hozzájárulása alapján - GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja | Az Alkalmazás a GPS adatokat nem tárolja. A Felhasználó a készülék beállításai közt engedélyezheti és vonhatja vissza az Alkalmazás hozzáférését a készülék helymeghatározási adataihoz. |
GPS helymeghatározási adat – parkolóhely megjegyzéséhez | Külön hozzájárulás esetén a GPS helymeghatározási adat segíti a Felhasználót a parkolóhelyének megjegyzésében és az oda vezető út navigálásban. | A Felhasználó hozzájárulása alapján - GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja | Az Alkalmazás a GPS adatokat a parkolás leállításáig (megújuló parkolás esetén legkésőbb az üzemidő végéig) tárolja. A Felhasználó a készülék beállításai közt engedélyezheti és vonhatja vissza az Alkalmazás hozzáférését a készülék helymeghatározási adataihoz. |
Járműadatok (rendszám és felségjelzés) | Külön hozzájárulás esetén a járműadatok ellenőrzésre kerülnek az erre szolgáló nyilvános e-matrica adatbázisban. Az adatkezelés célja a duplikált matricavásárlás elkerülése. | A Felhasználó hozzájárulása alapján - GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja | Az Alkalmazás a járműadatokat ezen okból kizárólag a lekérdezés idejére kezeli. |
Az Alkalmazás a mobilkészülék memóriájában tárolja a mobil hívószámot. Ennek megadása nélkül a Felhasználó nem tudja az Alkalmazást használni. A Felhasználó azonosítóját (Account ID) az Alkalmazás a mobilkészülék memóriájában tárolja. A kimenő SMS a jármű forgalmi rendszámát tartalmazó rövid szöveges üzenet. A kimenő SMS-t, a parkolás idejét, a gyakran használt járművek és a matrica adatait a Vodafone a szolgáltatás nyújtásával összefüggésben a szerverén tárolja.
A GPS helymeghatározási adatok szolgáltatása opcionális, a Felhasználó döntésétől függően engedélyezi, illetve vonja vissza a készüléke beállítási közt a készülék helymeghatározási adataihoz való hozzáférését az Alkalmazásnak. Amennyiben a Felhasználó nem engedélyezi vagy visszavonja az Alkalmazás hozzáférését a helymeghatározási adatokhoz, a parkolási zóna azonosítószámának az Alkalmazásba történő beírásával tud parkolást indítani. Az Alkalmazás a GPS adatokat nem tárolja. A személyes adatok forrása a Felhasználó.
A GPS adatok kivételével a Felhasználó által megadott személyes adatok az Alkalmazás Felhasználási feltételei szerint igénybe vett online szolgáltatás teljesítéséhez szükségesek, a személyes adatok megadásának hiányában a szolgáltatás nyújtására nem kerül sor, az Alkalmazás nem használható.
Amennyiben a felhasználó nem saját, hanem egy harmadik személy személyes adatait adja meg az Alkalmazás letöltése és használata során, a Felhasználó köteles gondoskodni és kizárólagosan felelős az irányadó jogszabályok betartásáért, és az érintett tájékozott és önkéntes hozzájárulásának beszerzéséért vagy más jogalap biztosításáért az érintett személyes adatainak átadására. Az ennek elmulasztásából eredő esetleges károkért, veszteségért vagy sérelemért a Vodafone nem felelős. A Vodafone ezen harmadik személyek személyes adatainak kezelése során nem vizsgálja az érintett személyes adatai részére történő továbbításának jogszerűségét, az érintett hozzájárulásának érvényességét, ezekért a harmadik személyre vonatkozó személyes adatot továbbító Felhasználó kizárólagos felelősséggel tartozik.
III. Személyes adatok címzettjei
Amennyiben Ön az Alkalmazás használatával kívánja a parkolójegyét vagy az autópálya matricáját megvásárolni, abban az esetben a Vodafone az Ön által megadott személyes adatokat továbbítja a parkolójegy vagy autópálya matrica árusító Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és egyéb partnerei felé. A partner szolgáltatók adott zónánként eltérőek lehetnek.
A nyújtott szolgáltatások kapcsán a Vodafone és az adott szolgáltatók nem közös adatkezelők. Az Ön személyes adatainak további kezelése tekintetében az adott szolgáltató önálló adatkezelőnek minősül, az ott végzett adatkezelési műveletekre a Vodafone-nak nincs ráhatása és ellenőrzési joga.
A Vodafone egyes megbízottjai, alvállalkozói, illetve a Vodafone Csoport leányvállalatai adatfeldolgozóként közreműködhetnek a Vodafone Magyarország Zrt. szolgáltatásainak nyújtása során, így különösen technikai műveletek lebonyolításában.
A Vodafone kizárólag olyan adatfeldolgozóval szerződik, akik társaságunk adatkezelésével - különösen a szakértelem, a megbízhatóság és az erőforrások tekintetében – azonos garanciákat nyújtanak az adatvédelmi jogszabályoknak megfelelő adatkezelésre, és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések biztosítására és végrehajtására.
A Vodafone üzleti döntése következtében az adatfeldolgozók személye változhat. A mindenkori adatkezelő és adatfeldolgozó cégek listája megtalálható a https://www.vodafone.hu/static/documents/20143/330642/adatfeldolgozo_cegek_listaja.pdfoldalon, illetve a Vodafone Központi Ügyfélszolgálatán elérhető.
IV. Sütik (cookies) kezelése
Az Easy Rider alkalmazás nem használ sütiket.
V. A Felhasználó jogai a kezelt adataikkal kapcsolatban
1. Tájékoztatás
A Vodafone a személyes adatok megszerzésének időpontjában az Ön rendelkezésére bocsátja a következő információkat:
a) az adatkezelőnek és képviselőjének a kiléte és elérhetőségei;
b) az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségei;
c) a személyes adatok tervezett kezelésének célja, valamint az adatkezelés jogalapja;
d) a jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén, az adatkezelő vagy harmadik fél jogos érdekei;
e) személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái, ha van ilyen;
f) adott esetben annak ténye, hogy az adatkezelő harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére kívánja továbbítani a személyes adatokat, továbbá az Európai Bizottság megfelelőségi határozatának léte vagy annak hiánya, illetve az adattovábbításra vonatkozó garanciák;
g) a személyes adatok tárolásának időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
h) az Ön jogai, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint az Ön adathordozhatósághoz való joga;
i) a hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához való jog, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét;
j) a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
k) arról, hogy a személyes adat szolgáltatása jogszabályon vagy szerződéses kötelezettségen alapul-e vagy szerződés kötésének előfeltétele-e, valamint, hogy az Ön köteles-e a személyes adatokat megadni, továbbá hogy milyen lehetséges következményeikkel járhat az adatszolgáltatás elmaradásának;
l) az automatizált döntéshozatal ténye (ideértve a profilalkotást is), az alkalmazott logikára és arra vonatkozó információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, várható következményekkel bír az érintett részére;
m) ha nem az érintett az adatok forrása, a tájékoztatásnak a személyes adatok kategóriáira, és a személyes adatok forrására is ki kell terjednie, ideértve adott esetben azt, hogy az adatok nyilvánosan hozzáférhető forrásokból származnak-e.
2. Az érintett hozzáférési joga
Ön jogosult arra, hogy a Vodafone-tól visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
a) az adatkezelés céljai;
b) az érintett személyes adatok kategóriái;
c) azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket. A személyes adatoknak harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére történő továbbítása estén, az előfizető vagy más érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a továbbításra vonatkozó megfelelő garanciákról;
d) adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
e) az Ön joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
f) a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
g) ha az adatokat nem az Öntől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;
h) az automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint ezekben az esetekben az alkalmazott logikára, és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az Önre nézve milyen várható következményekkel jár.
A Vodafone az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. További másolatokért a Vodafone az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha Ön elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban bocsátjuk az Ön rendelkezésére, kivéve, Ön másként kéri. Az Ön másolat igénylésére vonatkozó joga nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait.
3. A helyesbítéshez való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére a Vodafone indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, Ön jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok kiegészítését.
4. A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
Ön jogosult arra, hogy kérésére a Vodafone indokolatlan késedelem nélkül törölje az Önre vonatkozó személyes adatokat, a Vodafone pedig köteles arra, hogy az Önre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
b) Ön visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
c) Ön tiltakozik a Vodafone vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre;
d) Ön tiltakozik a személyes adatai közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen;
e) a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
f) a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
g) a személyes adatok gyűjtésére a GDPR 8. cikk (1) bekezdésében említett, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor (gyermek hozzájárulására vonatkozó feltételek). Ez a jog különösen akkor lényeges, ha az érintett gyermekként adta meg hozzájárulását, amikor még nem volt teljes mértékben tisztában az adatkezelés kockázataival, később pedig el akarja távolítani a szóban forgó személyes adatokat, különösen az internetről.
Az elfeledtetéshez való jog, illetve a Vodafone törlésre vonatkozó kötelezettsége nem alkalmazandó, amennyiben az adatkezelés szükséges:
a) a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
b) a személyes adatok kezelését előíró, a Vodafone-ra alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése érdekében;
c) a GDPR 9. cikk (2) bekezdése h) és i) pontjának, valamint a 9. cikk (3) bekezdésének megfelelően a népegészségügy területét érintő közérdek alapján;
d) közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, amennyiben az elfeledtetéshez való jog gyakorlása valószínűsíthetően lehetetlenné tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezt az adatkezelést; vagy
e) jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
5. Az adatkezelés korlátozásához való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést (az adatkezelési műveletek ideiglenes, meghatározott időre szóló felfüggesztése), ha az alábbiak valamelyike teljesül:
a) Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy a Vodafone ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
b) az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
c) a Vodafone-nak már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez;
d) Ön tiltakozott a Vodafone vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges adatkezelés ellen, amely esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy a Vodafone vagy a harmadik fél indokai elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben.
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
A Vodafone minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
A Vodafone az érintettet, akinek a kérésére korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
6. Az adathordozhatósághoz való jog
Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, Ön által az adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa, feltéve, hogy az adatkezelés hozzájáruláson vagy szerződésen alapul, és az adatkezelés automatizált módon történik.
A Vodafone fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy ezt a jogát csak az Ön által a Vodafone részére bocsátott információk esetében van joga gyakorolni, tehát a más forrásból származó, illetve a Vodafone által származtatott információk tekintetében nem.
Ön jogosult arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását. Az adathordozhatósághoz való jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait.
7. A tiltakozáshoz való jog
Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak az Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdésének e) vagy f) pontján alapuló kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Ebben az esetben a Vodafone a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak. Ebben az esetben a Vodafone nem szünteti meg automatikusan az érintettek személyes adatainak jogos érdeken alapuló kezelését, erre csak akkor kerül sor, ha a Vodafone nem tudja alátámasztani, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben.
Ha az Ön személyes adatainak kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Ön jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Önre vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha Ön tiltakozik a személyes adatainak közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatai a továbbiakban e célból nem kezelhetők
8. Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
Ön jogosult arra, hogy ne terjedjen ki Önre az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely Önre rá nézve joghatással járna vagy Önt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené, kivéve, ha a döntés
a) az Ön és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges,
b) meghozatalát a Vodafone-ra alkalmazandó uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé,
c) az Ön kifejezett hozzájárulásán alapul.
A Vodafone köteles megfelelő intézkedéseket tenni az Ön jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében, ideértve, hogy Ön a Vodafone részéről emberi beavatkozást kérhet, álláspontját kifejezheti, és a döntéssel szemben kifogást nyújthat be.
A Vodafone elősegíti az érintettek személyes adataik kezelésével összefüggő jogainak a gyakorlását, ezirányú kérelmeik teljesítését nem tagadhatja meg, kivéve, ha bizonyítja, hogy az érintettet nem áll módjában azonosítani.
Az adatbiztonsági követelmények teljesülése, az érintettek személyes adataik védelméhez fűződő jogainak biztosítása érdekében a Vodafone szükségesnek látja meggyőződni a kérelmet benyújtó természetes személy kilétéről, ennek megfelelően az érintettet a kérelmének teljesítése előtt azonosítja. Ha a Vodafone-nak megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.
A Vodafone indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a kérelme nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. Ez esetben a Vodafone a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Ha a Vodafone nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
A tájékoztatást és a kért információkat a Vodafone írásban vagy más módon – ideértve adott esetben az elektronikus utat is – adja meg. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri. Az az előfizető vagy más érintett kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy más módon igazolták az érintett személyazonosságát.
Ha azok a célok, amelyekből a Vodafone a személyes adatokat kezeli, nem vagy már nem teszik szükségessé az érintettnek a Vodafone általi azonosítását, a Vodafone nem köteles kiegészítő információkat megőrizni, beszerezni vagy kezelni annak érdekében, hogy pusztán azért azonosítsa az érintettet, hogy megfeleljen a GDPR-nak. Ha a Vodafone bizonyítani tudja, hogy nincs abban a helyzetben, hogy azonosítsa az érintettet, erről lehetőség szerint őt megfelelő módon tájékoztatja. Ilyen esetekben a fenti érintetti jogok gyakorlására nincs lehetőség, kivéve, ha az érintett abból a célból, hogy a fenti érintetti jogait gyakorolja, az azonosítását lehetővé tevő kiegészítő információkat nyújt.
VI. Adatbiztonság
A Vodafone kötelezi magát arra, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyekkel kezeli az adatkezelésből eredő olyan kockázatokat, amelyek különösen a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítéséből, elvesztéséből, megváltoztatásából, jogosulatlan nyilvánosságra hozatalából vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférésből erednek.
A fenti kötelezettségvállalást a Vodafone az adatkezelési tevékenységben részt vevő munkavállalóik, illetve a Vodafone megbízásából eljáró adatfeldolgozók részére is előírja.
A Vodafone intézkedéseket hoz annak biztosítására, hogy az irányítása alatt eljáró adatfeldolgozók és a személyes adatokhoz hozzáféréssel rendelkező természetes személyek kizárólag az utasításának megfelelően kezelhessék az említett adatokat.
A Vodafone rendszeresen ellenőrizteti és vizsgáltatja rendszereit és adatkezelési eljárásait mind adatbiztonsági, mind minőségbiztosítási szempontból, és nyilvántartja az adatvédelmi incidenseket, feltüntetve az adatvédelmi incidenshez kapcsolódó tényeket, annak hatásait és az orvoslására tett intézkedéseket.
Az adatvédelmi incidenst a Vodafone indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, a Vodafone indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az ügyfeleket az adatvédelmi incidensről.
VII. Elérhetőségek és jogérvényesítési lehetőségek
Ön a fenti érintetti jogokat bármikor gyakorolhatja, továbbá panasszal fordulhat:
E-mailben | a DPO-HU@vodafone.com elektronikus címen, közvetlenül a Vodafone adatvédelmi tisztviselőjéhez, vagy az ugyfelszolgalat.hu@vodafone.com elektronikus levelezési címen léphet velünk kapcsolatba |
Telefonon | a 1270-es telefonszámon, amely a Vodafone hálózatán belül belföldről díjmentesen hívható vagy a +36-1-288-1270-es telefonszámon, amely díja a hívó fél tarifacsomagja szerint kerül kiszámlázásra |
Levélben | a 1476 Budapest, Pf. 350. postcímen |
Személyesen | a Vodafone márkaképviseletein és viszonteladói hálózatában bármely munkatársunkon keresztül, vagy a Vodafone Központi Ügyfélszolgálat ügyfélforgalom előtt nyitva álló helyiségében a 1062 Budapest, Váci út 1-3. szám alatt (Westend City Center) |
Ön a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos panaszával a Vodafone Központi Ügyfélszolgálata mellett az alábbiakhoz fordulhat:
- a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH, www.naih.hu, +36 (30) 683-5969
- +36 (30) 549-6838).
- Az érintett a személyes adatainak kezelésével, védelmével kapcsolatos jogainak a Vodafone általi megsértése esetén a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat (birosag.hu), illetve kártérítést követelhet.
Az előfizetői személyes adatok kezelésével kapcsolatos részletes szabályokat Vodafone Adatkezelési Tájékoztatója tartalmazza: https://www.vodafone.hu/adatkezeles
Vodafone Magyarország Zrt.